Inbound Marketing

¿Què és el inbound MÀRQUETING?
L’Inbound Màrqueting és, segons la Wikipedia, “El màrqueting, mercadeig o màrqueting d’atracció, també conegut com inbound màrqueting, és una tècnica de màrqueting dissenyada per atraure potencials clients oferint informació del seu interès a través de diversos mitjans propis del màrqueting de continguts (blocs, vídeos, butlletins, SEO, xarxes socials …), generant així coneixement de marca i interès en els seus productes. “

Segur que molts us heu quedat igual al llegir aquesta definició, oi? Anem a veure si ho expliquem de manera que queda més clara: el Inbound Màrqueting és una tècnica molt usada actualment que es basa en “caçar” i atraure clients potencials a la nostra web fent servir contingut útil i rellevant per a ells convertint-los així en futurs clients. I com bé diu la Wikipedia, per a això es basa de mitjans com ara el SEO, els blocs, les newsltters, les xarxes socials, etc, per aconseguir-ho … ¿Millor?


A atreure al teu buyer persona a la teva empresa
Generar i augmentar més visites al teu web
Conversió d’aquestes visites a leads / oportunitats de venda
 

Les fases d’una bona estratègia de Inbound Màrqueting són 4:

Atraure,Converteix, Tancar, Delectar

Anem a explicar-te una mica més de cadascuna d’elles:


Tens una pàgina web però tot just reps visites en ella? O per contra tenen moltes visites a la teva pàgina però cap d’elles es tracta d’un client potencial?

L’objectiu principal d’aquesta fase d’atracció es tracta en aconseguir el “trànsit de públic ideal” afí al nostre negoci.

Com veieu, i com passa en moltes altres coses de la vida, aquí també es dóna més importància a la qualitat que a la quantitat: més val poques visites però que sabem que ens generaran un benefici a la nostra empresa que moltes que no van a beneficiar-nos en res.

Com es fa? Doncs un cop triat i seleccionat el nostre “buyer persona”, hem de posar-li “l’esquer de l’atracció” mitjançant elements com ara SEO, publicacions en xarxes socials, anuncis d’adwords, màrqueting de continguts, etc …

CONVERSIÓ
D’acord, ja hem atret gent a la nostra web però ara arriba el moment de la conversió: convertir aquests visitants en leads, és a dir, en oportunitats de venda. Per a això necessitarem aconseguir les seves dades de contacte dels quals pots aconseguir a través de formulari, mails directes, etc. Com ningú “dóna duros a pessetes”, normalment hauràs de “regalar” alguna cosa a canvi d’aquestes dades: un llibre, per exemple, o alguna cosa que està últimament molt de moda, plantilles excell per gestionar les teves xarxes socials o qualsevol altra cosa que creguis que pugui ser d’interès.

TANCAMENT
Genial, ja hem aconseguit un bon nombre de contactes per a la nostra base de dades. Ara el que cal és crear un CMR i començar amb la nostra estratègia d’email màrqueting. En aquesta fase hauràs de realitzar també tasques de lead nurturing (maduració de leads) i lead scoring (qualificació de leads) per aconseguir un veritable èxit en la seva estratègia.

FIDELITZACIÓ
Quan ja hàgim clients, cal “delectar” mediantes tècniques de fidelització. La fi d’aquesta fase és tenir als teus clients tan satisfets i contents que es converteixin en “evangelitzadors” de la teva marca com aconsella la experta en seo barcelona.

Leave a Reply

css.php