SEO

El primer que hem de saber per comprendre la forma de treballar d’aquest perfil professional és conèixer amb exactitud què és el SEO. Comencem per aquí!

Hem d’entendre la disciplina del SEO o posicionament web com el conjunt de tècniques que ajuden a millorar una pàgina web en funció dels criteris que tenen en compte els cercadors per donar-los més visibilitat dins dels seus resultats de cerca. Queda’t amb aquest concepte!

El SEO, a diferència del que molta gent pensa, no va néixer amb Google ni de bon tros, sinó que es remunta a diversos anys enrere de l’origen d’aquesta companyia, concretament des del naixement dels primers cercadors de l’època, com Alta Vista o fins i tot Yahoo! ¿Els recordes?

Per tant, entenent aquesta definició base, podem dir que el treball d’un SEO, en essència, se centra en aconseguir que un web obtingui millors rànquings en cercadors.

Vols exemples concrets? ‘Coneguem les principals funcions “clàssiques” del dia a dia d’un professional del posicionament web!

Què fa un SEO per millorar les teves rànquings a Google?
Un professional SEO optimitza la pàgina web perquè sigui més amigable amb els algoritmes dels cercadors, que són els qui, en última instància, determinen el posicionament web.

Hi ha diverses formes de treballar “el SEO” d’una pàgina. Et esmentem les més habituals:

Optimització de l’arquitectura web
Un dels punts que considero fonamentals com SEO és la correcta organització de la informació i una apropiada distribució del “link juice” a l’hora de configurar un web.

Una arquitectura web apropiada fa un bon ús dels enllaços interns utilitzant com a text àncora tant paraules clau exactes com paraules genèriques.

De la mateixa manera, els post o les parts més importants de la nostra pàgina web han de concentrar majors quantitats d’enllaços interns entrants amb variacions de anchor text que facin entendre a Google la seva importància. ¡Aplica-!

I tampoc cal oblidar el correcte ús de les metaetiquetes, com ara H1, H2, Títol … en totes i cadascuna de les pàgines internes que componen la web, tenint especial cura amb la pàgina d’inici, lloc on moltes vegades ( i tot i ser una de les pàgines més importants de qualsevol web) es descuida la seva arquitectura.

Optimització de continguts ja existents
Una de les coses que poden ajudar al teu web a millorar posicions és l’optimització de continguts antics que en el seu dia vas publicar i que, d’alguna manera o altra, s’han quedat desfasats.

Google valorar la frescor del contingut, però ja no tant pel que fa a la periodicitat de publicació, sinó pel que fa al “dinamisme del contingut” (un contingut que es modifica diverses vegades al llarg del temps i que respon cada vegada millor a les recerques l’usuari). Aprofita-ho!

Keyword research segons una experta com seo barcelona a seowebconsultora
Això és una cosa que qualsevol bon SEO ha de dominar o, almenys, practicar amb més o menys èxit. Una altra de les funcions principals d’un professional del posicionament és trobar les llistes de paraules clau més apropiades per posicionar a Google.

En general, el SEO té comunicació directa amb el departament de redacció, o en ocasions ell mateix és qui subcontracta la redacció de continguts orientats a keyword research.

Leave a Reply

css.php