SEO Content

Escriure articles de qualitat no és tenir un bloc en la teva empresa perquè és sigui una moda. El màrqueting de continguts s’ha revelat com una dels canals de màrqueting en línia més potents per aconseguir atreure visites i fins i tot per convertir-los en clients poc a poc.

No en va, aquest mateix màrqueting de continguts és la pedra angular sobre la qual es basa el Inbound Màrqueting: atracció de trànsit, conversió a Leads i consecució de clients, sobretot a través del contingut de qualitat.

 

No obstant això, arribats a aquest punt és inevitable fer-nos la següent pregunta com indica un expert en posicionamiento web barcelona.

La teva estratègia de continguts és efectiva en aquest moment? Saps com escriure bons articles per al teu bloc, que et aportin resultats?

La veritat és que publicar contingut de qualitat no és tan fàcil com sembla, ja que són molts els aspectes que hem de treballar.

 

Hi ha determinades pautes per escriure un article que no tots els bloggers i empreses apliquen, de manera que al final els resultats no arriben:

 

• Tens escasses visites al bloc

• No arribes a captar potencials clients i molt menys a retenir

• Finalment no aconsegueixes generar bons continguts per al teu bloc

• No vam aconseguir aparèixer a Google amb els nostres continguts

• Els clients no arriben. No aconsegueixes VENDES

 

Aquesta situació és més normal del que ens sembla. Així que avui en aquest post vull ensenyar-te a redactar continguts per al teu bloc de forma professional i treballant sobre dues àrees concretes:

 

• Oferint-7 pautes per escriure articles de qualitat per al teu bloc

• ensenyant-7 eines online que com a professional necessitaràs si o si a l’hora d’escriure un article d’èxit.

Preparat? … Doncs som-hi .. però abans:

 

Quins són els avantatges d’un bloc per a la teva empresa? i perquè escriure articles de qualitat
Deia a l’inici que un crear un bloc et va a ajudar a aconseguir més visites i a captar clients. Com a objectiu final, tingues clar que sempre ha d’estar la VENDA dels nostres productes o serveis.

Segur que en més d’una ocasió, t’has preguntat com em pot ajudar un bloc a aconseguir aquestes vendes.

 

Doncs la resposta és senzilla:

 

• Incrementant el trànsit al teu web.

La creació i publicació de continguts de forma constant al blog de la teva empresa. Això va ajudar-te a incrementar les visites, sempre que estiguin ben dirigits a les necessitats del teu públic objectiu i ben optimitzats al posicionament.

• Ajuda a millorar el posicionament.

Si has definit una estratègia de posicionament clara a l’hora d’escriure els teus articles, amb tota seguretat podràs posicionar-los en les primeres posicions de Google. Pel que la visibilitat de la teva empresa es veurà reforçada.

• Millora de la imatge de marca de la teva empresa.

 

Un bon màrqueting de continguts és la millor manera d’aportar un valor diferencial per a la teva empresa, de mostrar al teu públic en què ets expert.

Crear un bloc et permetrà especialment millorar la imatge de marca de la teva empresa a internet de cara a l’exterior, oferint solucions a problemes dels usuaris en l’àmbit d’allò al que et dediques.

Com veus, amb només aquestes tres avantatges de tenir un bloc hi ha ja motius més que suficients per incorporar-lo com a estratègia de màrqueting en línia a la teva empresa.

Escriure articles de qualitat que et permetin atreure clients i a més et ajudin a millorar el posicionament SEO requereix d’una metodologia de treball específica.

Posar-te davant de l’ordinador i només amb la teva imaginació crear el post perfecte em sembla difícil, per molta experiència que tinguis.

Per això, vull ensenyar-te una metodologia de treball molt senzilla que hem desenvolupat per a aprendre ràpidament com s’elabora un article i que es complementa amb 10 eines concretes que necessitaràs si o si.

 

1.- Pensa un primer títol per al teu contingut. un esborrany

En la fase inicial, sempre pensem en allò sobre el que volem escriure els nostres articles. Una temàtica determinada que pot venir influenciada per algun producte o servei del que vulguem informar, una data propera (nadal, festivitat X, etc.) o potser donar una solució a un problema de l’usuari.

En aquest moment, la idea és crear un primer títol a manera d’esborrany, posteriorment ja treballarem sobre com fer títols originals i atractius per al nostre contingut.

Anota-ho al teu ordinador i que no se’t perdi

 

2.- Quines paraules clau utilitzaràs?

A dia d’avui no serveix de res escriure articles, continguts o pàgines comercials si no inclous paraules clau que ajudin a posicionar-los.

Si Google no et situa en les primeres posicions de recerca, mai arribaran a llegir-lo teus usuaris, per la qual cosa es quedarà al calaix de l’oblit.

Sovint, el procés de creació de continguts per al teu bloc, s’inicia en comptes de pensant en un títol, pensant en quines paraules clau ens interessa posicionar. I al voltant d’elles construïm la història (Storytelling) i escrius el teu article.

Per això, aquests dos punts moltes vegades s’intercanvien en l’ordre a seguir. Cap problema, la metodologia és flexible, fes-ho com més fàcil et resulti.

Eines online necessàries per trobar les millors paraules clau
Si parlem de que és fonamental treballar el posicionament, no podem oblidar-nos de treballar amb eines online que ens permetin obtenir resultats professionals.

En aquest cas, dos eines SEO que et vaig a recomanar són:

• SEMRush.

SEMRush és una eina en línia SEO professional que et servirà per trobar les paraules clau més necessàries per a la teva estratègia SEO. I així escriure continguts de qualitat. Però també per analitzar a la teva competència.

En aquest cas, ens trobem davant d’una eina en línia de pagament que compta amb una potència i una flexibilitat molt bones a l’hora de treballar el posicionament.

Alguns dels aspectes que podràs fer amb aquesta eina SEO és:

– Trobar les millors paraules clau per al teu web o bloc.

– Treballar sobre llistats immensos.

– Analitzar al detall volums de competència de cada paraula, descarregar-te’l tot a un Excel.

– I per descomptat analitzar al teu competència, tant a nivell de paraules clau com Backlinks i altres.

 

• AnswerThePublic.

AnswerThePublic és una altra eina en línia molt bona per al posicionament, gratuïta, i que en aquest cas ens va a donar una visió oposada.

És a dir, expressions que moltes vegades no són paraules clau com a tal, però que són recerques que fem els usuaris a Google i que ajudaran a l’hora de crear els teus continguts.

Si al final el nostre objectiu com empreses és orientar-nos a les necessitats dels nostres clients, hem de saber també què busquen i com ho busquen, de manera que aquesta eina, molt senzilla d’usar, ha d’estar entre els teus “must” del SEO.

 

3.- Fes una cerca a Google

Per molt experts que siguem en el que fem, no podem obviar que hi ha més empreses que fan el mateix que nosaltres.

Per això, de cara a crear continguts de qualitat, hem de saber sobre quins temes està parlant la nostra competència.

Agafa aquest primer títol que has realitzat i posa-ho tal qual a Google. I sobre la recerca treu els primers 10 resultats que trobis, aquells que estan millor posicionats.

En un primer moment et recomano leértelos tots ràpidament i analitzar dos punts que són fonamentals i que detallarem a continuació.

• Quin tipus de títol està posant la teva competència

• Com està estructurant el seu contingut

Tots dos seran de gran ajuda per ajudar-te a escriure el teu article, el veuràs una mica més endavant.

Mentrestant, et deixo dues noves eines online que et van a ajudar en aquest pas.

• Barra d’MOZ.

 

La barra d’MOZ és una extensió que pots instal·lar ràpidament i de forma gratuïta al teu navegador favorit. La seva major utilitat és que et permetrà analitzar l’Autoritat del Domini (DA) i l’Autoritat de Pàgina (PA) de cada pàgina que has tret en aquest punt

La informació que veuràs és tan sols un nombre, però t’indicarà “com de forta” és aquesta pàgina a nivell de posicionament, la qual cosa et farà veure noves pautes per escriure els teus articles que potser abans no havies pensat.

També et servirà per determinar qui està millor posicionat en el teu sector a nivell de continguts, potser en el futur et pugui interessar una col·laboració amb ells.

• SEO Quake.

SEO Quake és una de les meves eines online favorites, potser una de les que més ús. És gratuïta i també la instal · les com una extensió del navegador.

El major benefici que trec d’ella és analitzar la Densitat de Paraules clau d’una pàgina. Si ho actives sobre cadascuna de les pàgines que has tret, veuràs ràpidament quines són les paraules o expressions que més s’estan repetint, el que et donarà una ràpida idea de què paraules clau treballa la teva competència.

 

4.- Dissenya l’estructura de continguts del teu article
Escriure articles de qualitat i publicar continguts de qualitat implica que l’usuari els té trobar, però també poder llegir.

I com a creadors d’aquests continguts, hem d’assegurar que els facilitem la lectura als nostres usuaris. Per això, en escriure articles hem d’assegurar d’establir una estructura basada en títols i subtítols que faci més senzill crear i llegir el post.

Els usuaris no llegim, escanegem. Per això, una de les principals pautes per escriure continguts és posar-ho fàcil al us.

Leave a Reply

css.php