Youtube

El vídeo màrqueting és una eina del màrqueting digital on s’empra el vídeo com a mitjà per a transmetre la nostra informació, idees, mostrar producte o servei .Un format molt més atractiu per als usuaris que altres com les infografies, els postcast o els articles escrits.

Atracció: El vídeo és una eina molt atractiva, ja que capta l’atenció dels usuaris amb més facilitat.Els continguts multimèdia tenen la capacitat d’enganxar molt més a l’usuari i retenir-los. Un vídeo sempre generarà més atracció que un contingut escrit ja que també hem de fer menys esforç, perquè cal reconèixer-ho, ens agrada el fàcil, i llegir suposa més esforç a veure un vídeo.


Amplia la informació. Gràcies al vídeo podem ampliar la informació i donar-nos suport en aquest. Amb aquest format podem veure de forma directa el producte, servei el que suposa un gran avantatge per a les empreses que per exemple han de promocionar un producte.
Millor retenció: El temps de permanència augmenta, ja que el vídeo com hem dit abans genera més atracció i per tant els usuaris li dediquen més temps a aquest tipus de contingut.


Confiança: És una realitat, ja que ens genera més confiança o credibilitat un vídeo que un altre tipus de contingut. El simple fet de veure i escoltar a algú ens genera més confiança. Proporciona una sensació de major proximitat amb els usuaris. Per exemple, en una botiga en línia, és clau per millorar la confiança d’usuaris.


Millora el SEO: Et ajuda a millorar el posicionament SEO a Google. Els vídeos poden aparèixer en primera pàgina de Google, de fet, aquest reserva certs llocs per a això, així que, si hem treballat bé les paraules claus ens serà més senzill aparèixer en primera pàgina.


Viralizalizar: Un bon instrument per viralitzar un contingut. Els vídeos en general ens causen una reacció, un sentiment, quan aquests sentiments són positius, tendim a compartir-lo amb més facilitat.


Genera interès: A través d’un vídeo podem despertar l’interès pel nostre producte, servei o la nostra marca, que d’altra manera, l’usuari no hagués sentit aquesta atracció.


Interacció: Un altre dels avantatges dels vídeos és que és un material que genera interacció amb els usuaris. Amb això podrem tenir feedback, la qual cosa és molt important per saber l’opinió dels usuaris.


ELS CANALS DE YOUTUBE: Com optimitzar segons una agencia marketing online
Youtube ens dóna la possibilitat de crear canals. Un espai on publicar els nostres vídeos, crear llistes o fins i tot retransmetre vídeos en directe. Per a això tan sols és necessari disposar d’un compte de Google. Però hem de tenir el canal optimitzat perquè sigui més atractiu i funcional. Anem a veure com fer-ho.

NOM DEL CANAL:
Sens dubte una de les coses més importants, ja que això ens va identificar a partir d’ara. Ens ajudarà a crear branding, al fet que els altres ens identifiquin per la nostra marca. Com és lògic, ha de ser el nom de l’empresa o de la marca.

DESCRIPCIÓ DEL CANAL (SOBRE):
Youtube ens permet afegir una descripció de la cadena. En ella s’ha de detallar la temàtica, incloent paraules clau. L’extensió recomanada és entre 200 a 300 paraules.

IMATGE DE AVATAR:
Juntament amb el nom del canal, l’avatar serà el distintiu pel que ens van a identificar els usuaris. L’ideal és que sigui el logotip de la marca. La mida és 200 x 200 px. És aconsellable que el nom de l’arxiu ha de ser el nostre nom de la cadena, així li anem fent el camí fàcil a Google.

IMATGE DE PORTADA:
A més d’imatge d’avatar, haurem d’afegir una imatge de portada atractiva i descriptiva. Les mesures d’aquesta són 2.560 x 1.440 px.

VÍDEO DESTACAT
Et recomano que creus un vídeo destacat per al teu canal que serveix de presentació del mateix, mostrant el que més t’interessa que coneguin els usuaris de la teva empresa, marca … Aquest serà el que es reprodueixi automàticament quan l’usuari entri al teu canal.

ENLLAÇOS A TOTES LES XARXES SOCIALS
Els canals de Youtube permeten afegir enllaços a tots els perfils socials vinculats. Aprofita aquesta opció, i de passada, estaràs fent link building.

ORGANITZAR ELS VÍDEOS A LLISTES
Perquè el nostre canal tingui un bon aspecte, tingui una bona usabilitat i, el més important, perquè Google els identifiqui tots de la mateixa temàtica, haurem de crear llistes per als diferents tipus de vídeos. Això a més, ajudarà al fet que els usuaris puguin trobar d’una forma més ràpida i còmoda el contingut que estan buscant.

VERIFICA EL CANAL D’YOUTUBE.
En verificar el canal de Youtube obtenim certs privilegis, si verifiquem nostre canal podrem:

Pujar vídeo de més de 15 minuts.
Afegir anotacions en els nostres vídeos des d’altres pàgines.
Retransmetre esdeveniments en directe.

https://mentedigital.es/agencia-seo-barcelona/

Leave a Reply

css.php