SEO per turisme

És diferent el SEO per a empreses de turisme que per a qualsevol altre tipus d’empreses o sectors?

Segurament a hores d’ara no tindràs molts dubtes del que significa l’acrònim SEO, però no està de més recordar-te que suposa fer el més visible possible el teu lloc a les cerques orgàniques dels usuaris. És a dir, aparèixer en les primeres posicions de la primera pàgina de cerques segons un consultor seo.

Això, que obeeix a una sèrie d’estratègies comunes per a tot lloc web, té després les seves peculiaritats en els diferents sectors, i atenent a aquestes caldrà ajustar el línia d’acció general.

Abans d’entrar en aquelles especificacions que poden ajudar-te a millorar notablement la teva SEO en el negoci turístic, volem fer una especial menció a la importància d’una correcta programació de continguts.

seo per turismoLa especial importància de la programació de continguts en el SEO per a turisme
Si alguna cosa caracteritza el sector turístic és la seva marcada estacionalitat. Sabem perfectament totes les característiques de l’any. Les temporades altes, les baixes, quan has de tancar i prendre les teves vacances o quan has de reforçar al màxim les teves accions i estructura.

No obstant això, malgrat tot aquest coneixement, ens cansem de veure publicacions que no tenen la més mínima previsió.

Cal una planificació i un treball rigorós que de vegades s’escapa de les teves possibilitats de gestió.

De què li serveix al teu potencial client saber avui que durant els pròxims tres dies té lloc a la teva localitat el festival internacional de música country de tot Europa?

Això és una cosa que hauria de saber ja fa tres mesos i una cosa que hauria d’haver aparegut en els teus continguts d’una forma periòdica fins a la seva realització, ja que el teu client si programa el seu oci amb previsió i antelació.

Com afecta això a la teva SEO
Pots pensar que això no et fa guanyar clients, però els textos hi són i reuneixen tots els elements necessaris per posicionar contingut a Google, millorant així la teva visibilitat futura i la teva SEO.

Tot i que no afecta de manera tan positiva com si ho haguessis publicat amb anterioritat.

Un contingut publicat a deshora perd necessàriament una cosa que en els referits al sector turístic és molt important, és a dir: viralitat, la possibilitat de ser compartit i difós a través de les xarxes socials, correus electrònics, links i altres mitjans durant un període establert de temps.

Pots pensar que això pot fer-te no guanyar clients, però que els textos, encara que tard, hi són i reuneixen tots els elements necessaris per posicionar contingut a Google, millorant així la teva visibilitat futura i la teva SEO.

I no obstant això, sí que afecta negativament.

Un contingut publicat a deshora perd necessàriament una cosa que en els referits al sector turístic és molt important i és la viralitat, és a dir: la possibilitat de ser compartit i difós a través de les xarxes socials, correus electrònics, links i altres mitjans durant un període establert de temps.

De la mateixa manera es perd tota possibilitat d’interacció amb els usuaris i, per descomptat, qualsevol tipus d’acció que pugui conduir a un tancament.

D’aquesta manera, el teu lloc és menys visitat i menys compartit, afectant això al teu rank i posicionament.

Els continguts que més es comparteixen
És important conèixer aquells continguts que poden convertir-se en virals i aquí et donem algunes idees.

  • Guies turístiques de zones

Imprescindibles com a contingut turístic, les guies turístiques poden partir d’un contingut de base per anar ampliant-se amb multitud de detalls, convertint-se en una font permanent de temes que poden ser contextualitzats amb precisió, i utilitzar així tots els indicadors necessaris per optimitzar l’actual posicionament semàntic .

  • Col·leccions temàtics

Les 10 millors rutes de senderisme, els 20 millors palaus renaixentistes o enoturisme, són temes molt buscats per tots aquells que planifiquen un viatge. A més, també permeten una contextualització ben desenvolupada, inclusió d’enllaços externs i interns a posts que complementin la informació i un abundant ús de paraules clau Long Tail.

Si ets un majorista de viatges, la recerca de llistes temàtiques localitzades en destinacions o rutes i el desenvolupament d’aquest contingut donarà una informació molt valuosa als usuaris potencials.

Si per contra la teva activitat és local, aquests continguts aportaran una informació imprescindible a aquells que planifiquen el seu viatge per la teva zona.

  • Esdeveniments, festes i esdeveniments assenyalats

Els festivals, concerts, festes tradicionals, esdeveniments i convocatòries culturals i esportives són una font imprescindible de continguts virals. A més, es poden utilitzar amb una previsió perfecta per potenciar l’afluència.

L’elaboració i seguiment d’agendes d’activitats és un dels continguts que no ha de faltar en tota activitat dedicada al sector turístic.

Qualsevol informació que, per exemple, present localitats i esdeveniments organitzats en esdeveniment

Leave a Reply

css.php