SEO youtuber

Com fer-ho? Algunes pràctiques que et seran molt útils.

anàlisi competitiu
Històricament una anàlisi inicial del mercat ha estat una de les tasques principals part de la planificació de contingut. Crea bon vídeo no és suficient sense una audiència objectiu. És per això que fer una anàlisi del que busca el públic al qual ens anem a dirigir és molt important.

Keyword Research
Com ho fem en el SEO clàssic, la recerca de paraules clau, més coneguda amb el seu terme en anglès “Keyword Research” és un inici ineludible.

En algun moment YouTube va tenir a disposició una eina de recerca de paraules clau (https://www.YouTube.com/keyword_tool – RIP) que en el seu moment va facilitar bastant aquesta tasca.

Tot i que ja no existeix hi ha altres que ens poden ajudar en aquesta recerca.

Què són i com trobar “vídeo keywords”
“Vídeo keywords” és la denominació usada per a les paraules que en ser buscades a Google llancen com a resultats vídeos en els primers resultats.

A diferència de les pàgines de resultats normals de Google, les vídeo keywords apareixen així:

serp-vídeo-keywords

Google tendeix a classificar aquestes vídeo keywords per termes relacionats amb:


La forma més eficient per trobar vídeo keywords és fent directament la recerca de la temàtica del teu nínxol de mercat amb els termes esmentats. Per exemple:

vídeo-keywords-resultats

Per avançar, necessitarem tenir un grup de paraules clau relacionades al nostre nínxol. Per a aquesta tasca farem servir una eina que sempre sòl recomanar per a investigació de mercats. Es tracta d’Keywordtool.io, aquesta eina ens permet obtenir les recerques relacionades amb la nostra paraula clau, inclusivament directament a YouTube.

keywordtool-recerca

Podem copiar fàcilment tots els resultats obtinguts fent clic al botó de “copy all”.

En tenir aquest grup de paraules clau, és hora de tornar a la clàssica tècnica del “Google Keyword Planner”.

Utilitzarem l’eina de planificació de paraules clau d’AdWords per fixar-nos en la quantitat de cerques que tenen estàs paraules i els seus relacionades.

paraules-claus-socials

Allà anem a obtenir el volum de cerques de les nostres paraules.

En aquest pas enganxem les paraules claus trobades, podem fer la segmentació d’ubicació, per obtenir xifres més exactes segons el teu públic objectiu.

En aquest cas tenim una mitjana de 370 recerques en aquest grup de paraules clau.

També veurem la quantitat mitjana de cerques mensuals per a cada paraula.

I per a què ens serveix tot això? Vegem …

Optimització del contingut
Quan ja hem identificat les paraules clau que s’utilitzen en les recerques relacionades al nostre nínxol, anem a utilitzar-les en l’optimització del contingut a YouTube per al nostre vídeo.

Títol del vídeo
En aquest cas, si anem a fer un vídeo de com reparar el motor d’un carro, la idea seria cobrir el màxim possible en el títol.

L’ideal és tenir alguna cosa com “Com reparar el motor d’arrencada d’un carro”, on estaríem incloent tres de les recerques de les paraules que trobem.

Per provar com es veuria el títol en els resultats de Google podem utilitzar l’eina SnippetOptimizer.net segons un expert en seo barcelona com la judith sauch.

A més de posar les paraules clau en el títol hem d’assegurar que sigui un títol llegible per éssers humans, així tindrem més possibilitats d’aconseguir major quantitat de clics en els resultats de cerca. En el cas dels resultats de YouTube, el títol és potser un dels factors més importants de l’optimització.

Has d’estar segur que el teu títol sigui rellevant i descrigui realment el contingut del teu vídeo.

Descripció
La descripció del vídeo ha de ser tan explícita possible. Personalment recomano utilitzar almenys 500 caràcters.

Per què una descripció llarga? YouTube i Google no poden escoltar el nostre vídeo, per tant la descripció és una de les ajudes directes perquè les persones ens trobin per paraules relacionades amb el contingut que tenim al nostre vídeo.

En aquesta descripció hem d’incloure totes les paraules relacionades amb el topic del que parlem al vídeo.

Un enllaç que doni suport al material del nostre vídeo també és de gran ajuda.

I de nou, fes la teva descripció tan llarga com sigui possible, cobrint la majoria dels temes de què es parla teu vídeo.

etiquetes
Com dèiem anteriorment, els cercadors no poden escoltar ni veure el contingut del teu vídeo, per tant el procés de classificació es fa una mica més complicat que un contingut de text i imatges, en què tot és rastrejable pels robots.

D’això es tracta aquesta optimització d’ajudar al cercador a classificar de la millor manera els vídeos que estem pujant.

Leave a Reply

css.php