SEO per imatge

Nom del fitxer
Aquest factor és tan senzill i important com canviar el nom la imatge que anem a carregar a la nostra pàgina web. Sempre fer-ho prèviament a la càrrega. Evitar carregar imatges amb noms genèrics com: image.jpg, foto.png, DC00034.jpg, etc.

Sempre és millor posar un nom descriptiu que defineixi la imatge d’una forma genèrica. Per exemple, si estem carregant imatges per a un ecommerce que ven bosses per a dona, uns bons exemples serien: bossa-piel.jpg, bossa-cremallera-piel.png, etc.

Vigila el format de les teves imatges
Per a Google, només existeixen 3 formats que considera adequats: .jpg, .png i .gif.

Si el que anem a carregar és una fotografia, el millor és carregar un .jpg, per a logos i imatges sense fons o amb transparències, recomanem carregar-les en format .png. Finalment, si volem carregar imatges animades, l’ideal serà usar el format .gif.

Tota la resta de formats, com ara .bmp o .tiff són inadequats i no es recomana usar-los per les imatges de la teva pàgina web.

Jo us recomano, amb l’objectiu de canviar els formats dels teus arxius amb extensions inadequades, treballar amb Gimp. Una eina senzilla que us permetrà fer modificacions bàsiques sobre les vostres fotografies sense tenir grans coneixements de disseny gràfic.

Aquí us deixo el link de descàrrega per a tots els que estigueu interessats: http://www.gimp.org.es/descargar-gimp.html

Mida del fitxer
Com menys pes tinguin les imatges, millor temps de càrrega de la nostra pàgina web tindrem. És per això que es recomana que carregar les imatges a 72 ppp.

Què significa ppp? Es tracta de fixar la densitat de píxels per polzada que tindrà la imatge.

Un altre factor clau SEO per imatges és carregar les imatges a la mida que posteriorment es mostraran al nostre web. Per exemple, si una imatge es mostrarà a 700 píxels d’ample per 500 píxels d’alt, aquestes són les mesures a les que hem de carregar la imatge.

Tot i que plataformes com WordPress te les pot redimensionar a uns mides estandarditzats amb els quals treballa, jo us recomano gastar 5 minuts per retocar-i carregar-les ja en la mida adequada.

Una altra alternativa si no ens sentim còmodes treballant amb eines de disseny gràfic com Gimp, Illustrator o Photoshop, seria descarregar un plugin propi de WordPress com pot ser WP Smush it que ens permetrà redimensionar de manera automàtica les imatges que anem carregant al nostre CMS. L’inconvenient que tindrem és que l’estalvi d’espai que tindrem en imatges, el perdrem en part per tenir el plugin descarregat i instal·lat al nostre backoffice.

Descobreix els 10 factors #SEO claus que has de tenir en compte perquè les teves imatges posicionin millor en #Google. Click To Tweet
És important informar Google de la mida de les teves imatges
En rastrejar la teva pàgina web, Google ha de calcular la mida de totes les teves imatges per assegurar-se que no són ni massa grans, ni massa petites. És per un tema d’usabilitat. Les imatges molt petites són difícils de veure, de la mateixa manera que les molt grans ens poden obligar a fer scroll vertical o horitzontal per veure-les en la seva totalitat.

Per evitar que Google hagi de fer aquest càlcul, el millor que podem fer és posar-ho fàcil i proporcionar-li nosaltres mateixos la mida a través dels atributs width (amplada) i heigh (alt) de cadascuna de les imatges que carreguem.

Tenir en compte que, en aquest exemple, tant l’amplada com l’alt de la imatge estan en píxels segons indica una agencia seo barcelona.

Atribut Alt, factor més important en el SEO per imatges
Com bé sabeu, encara que tot arribarà, a dia d’avui l’algoritme de Google encara no ha estat capaç d’interpretar el contingut de les imatges. És per això que es va inventar l’atribut Alt. El que això ens permet, és afegir un text descriptiu que permeti a Google saber de què es tracta la imatge en qüestió.

El text que contingui l’atribut Alt text no ha de contenir més de 100 caràcters.

Aquest text serà el que mostrarà Google als usuaris que no puguin veure les teves imatges. Ja sigui perquè les tenen deshabilitades o per qualsevol altre motiu. És especialment útil per a persones amb deficiència visual, ja que és el text que llegeixen els interpretadors de pàgines web per a persones cegues.

En el codi que et mostro a continuació, veuràs com utilitzar aquest text alternatiu:

Si no et sents molt còmode amb els codis i programació, no et preocupis. La majoria de CMS tenen integrada una funcionalitat en la càrrega de les imatges que et permet afegir l’atribut Alt d’una forma fàcil i senzilla.

Tingues en compte que el text que afegim a l’atribut Alt, ha de ser curt, concís alhora que descriptiu.

I no oblidis que una GRAN estratègia seria fer servir la paraula clau que vulguem posicionar en l’atribut Alt.

Leave a Reply

css.php