Rank brian per al teu negoci

SEO semàntic. En alguns cercles ja es parla molt d’això, però en general se li ha molt oblidat en el món hispà. I de vegades quan es parla de l’es diuen un munt de coses que la veritat ni tenen a veure o es confonen conceptes …

Però bé, aquí els diré jo què és el SEO semàntic, que conceptes cal aprendre a manejar i com aprofitar-lo per optimitzar de debò el seu contingut ?

Tot això ve de l’evolució de la web a una web semàntica. No és res de nou, es va proposar des de 1998! Pel mateix Tim Berners-Lee. Va ser proposada com una extensió a la web actual, una extensió que anés més enllà d’enllaçar amb hipervincles un munt de documents. Amb aquest web semàntica, es pretén que en lloc d’enllaçar documents s’enllaci informació, recolzant-se en l’ús d’entitats (identificades per URIs globals i úniques) i basant-se en relacions trucades tripletes. Tots aquests conceptes els manejaràs en acabar l’article.

Primer: Què és semàntica segons una agencia seo
Abans de començar a parlar que s’entén per SEO Semàntic i com aprofitar-… cal definir que és semàntica.

La semàntica té a veure amb el significat de les paraules i de les relacions entre aquestes.

Així, senzill. Si ho volen complicar una mica podem dir que es refereix a conceptes com el sentit entre frases i paraules, entre signes, la seva connotació, sinònims, antònims i tot el que en conjunt signifiquen.

Passem ara a la web semàntica:

La Web Semàntica és una web estesa, dotada de major significat en la qual qualsevol usuari a Internet podrà trobar respostes a les seves preguntes de forma més ràpida i senzilla gràcies a una informació millor definida. Aquesta Web estesa i basada en el significat, es recolza en llenguatges universals que resolen els problemes ocasionats per una web que no té semàntica en la qual, en ocasions, l’accés a la informació es converteix en una tasca difícil i frustrant.
W3C
Tot això de la semàntica té a veure amb diversos conceptes complicats que probablement molts dels que es dediquen al SEO mai entendran. Conceptes com:

RDF – Resource Description Framework
NLP – Natural Language Processing
NER – Named Entity Recognition

I diverses coses més. Afortunadament no cal entendre-les totes per poder aprofitar aquesta tecnologia al nostre favor.

Aprofitant el SEO Semàntic poden millorar-se les posicions i obtenir més trànsit, a l’aconseguir que els cercadors reconeguin millor els temes que tracten les pàgines del teu lloc.
Un dels avantatges més immediates de marcar el codi amb Schema, a part de desambiguar entitats, són els Rich Snippets.




Però … cal tenir en compte que molts dels canvis que anuncien Google i altres cercadors apliquen més per al .com, per al mercat anglosaxó (A excepció de Yandex, Baidu i companyia). En idiomes molt més ‘complicats’ com l’Espanyol triguen més a implementar totes aquestes millores.

PAixò sí, això no és una cosa que d’aquí a uns anys vagi a desaparèixer. És el següent pas lògic del web actual, un pas que ja s’està donant. I no només Google amb el seu Knowledge Graph (i Vault), també Bing amb el seu Bing Snapshot.

Leave a Reply

css.php