El treball de SEO i relacions públiques

El treball de SEO i relacions públiques

L’internet ha guanyat un camp bastant gran, no solament en la vida quotidiana de les persones, sinó en la vida professional. Les grans marques i empreses necessiten estar presents a la xarxa, en el món virtual, per la qual cosa s’ha popularitzat el màrqueting digital, arribant a ser de vital importància per a les vendes i l’acostament al públic. Dins el màrqueting, trobem al SEO, el qual és considerat una tasca primordial, el mateix es refereix al lloc de posicionament que ocupa la pàgina o lloc web en els motors de cerca, com Google, per exemple. Coneixent tot això, s’ha de prendre en compte la relació existent entre el SEO i relacions públiques.

Generalment, es considerava que el SEO i relacions públiques no són camps integrats, és a dir, cada un ha de tenir els seus propis professionals amb diferents habilitats, destreses i coneixements. Diferenciant l’SEO i relacions públiques, perquè el primer es troba en àrea laboral tècnica, i el segon s’anava més al camp humanista, professionals amb actitud per escriure i facilitat d’establir relacions interpersonals.

Unió d’habilitats: SEO i relacions públiques

No obstant això, tot canvia i evoluciona amb el temps. El SEO i relacions públiques han coincidit cada vegada més en les responsabilitats i tasques de tots dos equips. Actualment, són diverses les tasques de SEO que es relaciona directament amb les tasques dutes a terme pel departament de relacions públiques. Per la qual cosa, és fonamental implementar un ambient harmònic entre els dos equips (els professionals de SEO i el de relacions públiques) com indica un consultor seo.

Per conèixer una mica els canvis que ha sofert el SEO, vull recalcar el linkbuilding, ja que considero és la pràctica que ha sofert canvis majors en els darrers anys, canvis que poden ser descrits com una veritable revolució. Les estratègies que s’anaven implementant, com off-site, que funcionaven per comprar enllaços, o el utilitzar eines com Xrummer, es van veure bastant limitades pel nou model de l’algoritme Penguin. En tot això, al que li hem de donar més importància és que, l’actualització de Penguin va fer que canviés una de les bases més poderoses del SEO en aquest moment: per primera vegada, la quantitat dels enllaços es va tornar menys important que la qualitat de els mateixos.
Aquest va canviar va fer que el maneig del SEO es tornés menys tècnic, i va començar a dependre d’altres tècniques relacionades als altres departaments de màrqueting i relacions socials. Per la necessitat d’un bon enllaç.

Font:agencia seo barcelona

Leave a Reply

css.php