Trafic a Facebook

En els cercadors el posicionament orgànic, el que anomenem comunament SEO, segueix vigent tot i que ha perdut una mica d’espai i ha augmentat la competitivitat i professionalitat requerida. Aquesta mateixa situació en l’àmbit de les xarxes socials i, més concretament, a Facebook és molt més greu. Des de fa anys, Facebook ha anat aplicant mesures que han menyscabat les opcions de posicionament orgànic de les pàgines d’empresa en el seu cercador, prioritzant d’una banda les publicacions personals i, d’altra banda, reforçant la rendibilitat del seu sistema d’anuncis patrocinats. Existeix posicionament a Facebook?

La veritat és que el posicionament orgànic a la xarxa social més utilitzada del món existeix, però és mínim. Mentre el SEO pot abastar en una campanya combinada amb SEM del 70% al 80% de visites la majoria de vegades, a Facebook les dades són al revés. El guany de seguidors, que és com es mesura l’èxit orgànic a la xarxa social, ha baixat fins a un mínim del 5% en una estratègia combinada amb anuncis patrocinats.

Aquest percentatge baixa a més pel que fa al creixement de la pàgina. Com més gran és una pàgina a Facebook, les seves possibilitats d’obtenir nous seguidors exclusivament per posicions orgàniques descendeix progressivament. Un altre factor és el de la viralitat, que també està sent acotat per la xarxa social, que dóna prioritat a qualsevol publicació personal de l’usuari respecte a la publicació d’un contingut compartit d’aquestes pàgines. Com obtenir seguidors a Facebook? No hi ha moltes més opcions. L’estratègia combinada és ja gairebé una obligatorietat a Facebook si es vol tenir èxit a la xarxa social a nivell de seguidors.

Les campanyes de publicitat es presenten així com una de les poques mesures útils, ràpides i permeses a la xarxa social, perquè una pàgina aconsegueixi incrementar el nombre d’usuaris. Aquesta opció, tot i que segueix sent relativament econòmica i més que assumible per qualsevol companyia, està fent que el posicionament orgànic a Facebook comenci a quedar relegat cap a una futura desaparició gairebé del tot. Per tant, si tens una pàgina de la teva empresa o una pàgina sobre un tema concret, oberta a la xarxa social i vols aconseguir seguidors ràpid, de forma legal i que en el futur es converteixin en clients amb major probabilitat, és preferible que vagis familiaritzant amb el gestor d’anuncis de Facebook i des inici a una campanya de publicitat.

Font:agencia seo barcelona –  https://mentedigital.es/agencia-seo-barcelona/

Leave a Reply

css.php