Optimització web

Com bé saps, actualment, aconseguir un bon posicionament SEO és clau per assolir els objectius comercials de les marques, empreses i botigues en línia. És la millor manera de captar audiència, aconseguir clients i, també, de donar-li visibilitat i potenciar la imatge de marca.

Tinc una web però no és rendible … ¿Quin és el problema?
Et sents identificat amb la frase anterior? És probable que sí, i t’assegurem que el teu problema és força habitual. A la xarxa hi ha moltes pàgines web que, malgrat que els seus administradors han dedicat moltes hores a la seva creació i desenvolupament, no estan aconseguint els objectius per als quals van ser creades.

És possible que, en aparença, tinguin un bon disseny i un contingut acceptable. No obstant això, aquestes pàgines no atreuen massa visites ni generen suficients clients. Però saps per què?


La importància dels tres nivells d’optimització web
Moltes vegades el problema de l’escassetat de resultats d’una web es troba en el seu inexistent o deficient optimització. Si volem tenir un web rodona, ben posicionada en els cercadors i que ens serveixi no només per atraure trànsit sinó també per aconseguir més clients i vendes, hem de treballar tres nivells diferents d’optimització web:

Nivell 1. Optimització per aconseguir més visites.
Nivell 2. Optimització per convertir les visites en registres (contactes de la base de dades).
Nivell 3. Optimització per aconseguir potencials clients.
Nivell 1. Optimitzar la web amb tècniques SEO per guanyar visites


El primer que ha de fer un web és aconseguir visites: sense aquest requisit indispensable no és possible aconseguir la resta dels objectius. Per a això és molt important millorar la pàgina a nivell de SEO, cosa que es pot aconseguir seguint les següents recomanacions segons una agencia seo barcelona:

Algunes coses que has de tenir en compte:
Escollir un domini .COM
Pensar sempre en l’experiència de l’usuari: no abusar de textos ni implementar elements flash o música automàtica, ja que impedeixen o alenteixen la navegació i poden ser molt molestos.
Evitar les URL duplicades.
Incorporar el fitxer robots.txt i sitemap.xml per ajudar al robots de Google a rastrejar i indexar la teva pàgina.
New Call-to-Action
Recomanacions sobre l’estructura
Triar sempre una estructura del site que sigui clara, senzilla d’usar i navegar, i d’estructura piramidal.
Recomanacions sobre el contingut
Publicar contingut de qualitat, amb valor real per a l’usuari, original, actual i freqüent.
Afegir enllaços interns i externs que siguin interessants.
Aquest és un breu resum de les accions SEO més importants que has d’aplicar a la teva web. Per ampliar aquesta informació, et recomano l’article Optimitzar una pàgina web: com fer-ho correctament.

El poder d’un blog per atreure visites
D’altra banda, la creació d’un bloc de la nostra empresa és una eina molt útil per aconseguir més trànsit. I és així per moltes raons:

L’algoritme de Google i altres cercadors atorga molt valor al contingut de qualitat i actualitzat a l’hora de puntuar i posicionar les pàgines.
El bloc ens permet publicar, ordenar i posar a disposició de l’usuari molt més contingut, i amb unes temàtiques i un estil que, possiblement, no tindrien cabuda a la web.


A través del bloc podem actualitzar el contingut constantment i aconseguir un engagement més intens i directe amb l’usuari.
Un bloc permet treballar i posicionar un major nombre de keywords, les quals reportaran visites d’usuaris interessats en els nostres productes, serveis o sector d’activitat.


Els blocs permeten posar enllaços a altres articles nostres i a la home del web, el que ajuda a retroalimentar i multiplicar les visites.


Un cas d’èxit: l’estratègia de blocs d’Atrápalo
L’empresa d’ofertes d’oci Atrápalo ha implementat una completa estructura de blocs que inclou un bloc diferent per a cada àrea de negoci. Un exemple particularment reeixit és Houdins, un lloc amb continguts sobre experiències de viatges. optimització-web

En aquest bloc s’inclouen links cap a la pròpia web d’Atrápalo que proporcionen moltes visites de clients potencials. D’aquesta manera, també augmentem les possibilitats d’aconseguir potencials clients.

Leave a Reply

css.php