¿Que es el seo offpage?

Què és el SEO off page?
El SEO off page és la posada en marxa d’una sèrie de tècniques enfocades a la consecució d’enllaços externs que apuntin a la nostra web per millorar el seu posicionament orgànic a Google i altres cercadors segons una agencia seo barcelona

seo

¿Diferències entre SEO off page i SEO on page?
Encara que coincideixin en el seu objectiu, que no és altre que millorar la posició de la nostra pàgina en els resultats de cerca, el SEO off page i el SEO on page es diferencien en la forma d’aconseguir-ho.

El SEO off page es caracteritza perquè es tracta de realitzar accions fora de la nostra pàgina, al contrari del SEO on page, que consisteix en l’optimització dels elements interns del web: estructura, millora dels textos, ús de les keywords, etc. .

SEO off page i Page Rank
La forma en què el SEO off page aconsegueix millorar el nostre posicionament orgànic és elevant la nostra puntuació en el Page Rank, que és un dels factors inclosos en la fórmula o algorisme de Google per determinar la posició que finalment obtindrà un web després de les recerques dels usuaris.

El Page Rank té en compte diversos factors, entre ells el nombre de visites, la qualitat dels continguts i també la quantitat i qualitat d’enllaços que apunten al nostre web. I és precisament en aquest últim punt on entren en joc les tècniques de SEO off page.

Principals accions de SEO off page
Hi ha diverses accions per aconseguir enllaços a la nostra pàgina i, d’aquesta manera, millorar el Page Rank i l’autoritat de la nostra web:

Crear un bloc de qualitat i actualitzar-lo amb els millors continguts. Aquesta és, sens dubte, la primera i més important acció, ja que si no tenim un contingut amb valor afegit i freqüentment actualitzat, no aconseguirem atraure trànsit i, molt menys, generar interès en les webs perquè ens enllacin.


Utilitzar agregadors de continguts. Plataformes de contingut de prestigi com About.com ens poden servir per distribuir els nostres articles, donar-los més visibilitat i prestigi i aconseguir, a poc a poc, enllaços.


Aprofitar el poder de viralización a les xarxes socials. Una altra acció eficaç és crear comunitats a Facebook, Twitter i altres plataformes. Això sí, és important fer servir les xarxes a partir d’una estratègia, buscant la participació activa dels usuaris, sense que es converteixi en un canal d’spam que pugui ser penalitzat per Google. Si vols aprendre més sobre màrqueting en xarxes socials, pots descarregar-te la guia gratuïta Com utilitzar les xarxes socials per captar nous clients.


Posar en marxa estratègies honestes de linkbuilding. La idea és aconseguir que els millors blocs i webs, és a dir, els que tenen més autoritat, incloguin enllaços a la nostra pàgina. Com aconseguir-ho? Establint relacions amb els administradors d’aquestes pàgines (per email i fins i tot telefònica o fins personalment) i convèncer-los que podem beneficiar mútuament intercanviant enllaços o posts. Les estratègies de generació automàtica de links amb mètodes propers a l’spam (el que es coneix com black hat) estan cada vegada més perseguides (i penades) per Google.


En realitat, totes les accions efectives de SEO off page es basen en la creació de contingut amb valor afegit per als usuaris i que aconsegueixin generar interès en altres blogs i webs de temàtiques similars amb autoritat a Google. A partir d’aquí, es tracta de cuidar al màxim les relacions i posar en marxa col·laboracions interessants per a ambdues parts.

D’aquesta manera, a poc a poc anirem generant més links i de major qualitat, el que farà pujar el Page Rank de la nostra pàgina, aconseguint així tenir al nostre favor un factor molt important per al posicionament.

Hem de tenir en compte que, a més de millorar la nostra posició a la xarxa, el SEO off page ens ajuda a obtenir prestigi en el nostre sector, posicionant-nos com experts en determinats temes. I no hi ha dubte que reforçar la nostra imatge ens ajudarà a aconseguir més clients, vendes o qualsevol que sigui el nostre objectiu amb la nostra web.

Tot el que es surti d’aquest camí acaba convertint-se en dreceres fallits que, al final, acaben sent inútils, quan no clarament perjudicials per a la nostra web per alguna penalització de Google.

Leave a Reply

css.php