¿Què es linkbaiting?

Tècnica d’atreure enllaços de forma orgànica mitjançant la creació de continguts de gran valor. Un dels factors essencials per al posicionament en cercadors és el nombre d’enllaços a una pàgina determinada.

El Link baiting pretén que un gran nombre d’usuaris enllacin un contingut del nostre lloc. Per a això hem de crear un contingut original, rellevant i nou, com articles, vídeos o infografies que cridin l’atenció dels usuaris.

¿Què és el linkbaiting I PER QUÈ SERÀ TENDÈNCIA EN 2019?

Avui dia és fonamental tenir presència a Internet, i, un dels objectius principals de les marques és aparèixer en els primers llocs dels resultats de cerca de Google. De fet, segons el recent estudi de Hubspot “The State of Inbound 2016”, el posicionament SEO és la principal prioritat en les estratègies de Inbound Màrqueting a dia d’avui. Per això, cal tenir en compte que els temps han canviat, el SEO ha canviat, i, les estratègies de linkbuilding, basades en buscar un augment d’autoritat d’un web a través de la generació d’enllaços, també han canviat.


Els algoritmes de Google cada vegada estan més centrats en els continguts i enllaços de qualitat, i per això, el linkbuilding ha evolucionat, i, ara, arriba el linkbaiting com una forma de generar enllaços a partir de la creació de continguts de bona qualitat com indica una agencia seo

Què és el linkbaiting?
El linkbaiting cada vegada és més protagonista en les estratègies de posicionament SEO, i els experts preveuen que serà clau en el 2017. Aquest tipus d’estratègia està basada en la generació de continguts de qualitat, amb l’objectiu clar de que siguin enllaçats per altres pàgines de forma natural. És molt important a l’hora de tenir en compte les penalitzacions que fa Google als continguts de mala qualitat. Per això, en aquest cas, l’algoritme Panda és en el qual hem de posar el punt de mira, ja que és el que castiga a aquelles pàgines que copien continguts, o tenen continguts de baixa qualitat o creen continguts de manera superficial i massiva.

Una bona estratègia de linkbaiting millorarà el posicionament web de la marca, i, a més, aconseguirà augmentar la reputació digital de la mateixa.

Quines són les claus per a una bona estratègia de linkbaiting?

Claus per al linkbaiting

Un contingut de qualitat: això vol dir que el contingut ha de ser interessant i rellevant per als usuaris. Deu ser un contingut 100% original i útil per a ells, de manera que pugui generar engagement i confiança, i que vulguin compartir i enllaçar-lo.

Títols poderosos: tenir un títol poderós és molt important, tot i que si després el contingut és dolent, això no té valor. En aquest cas, l’ideal és crear continguts sobre temes que arribin a l’audiència correcta, i tractar de posar títols que incloguin llistes, nombres, preguntes ( “Què és …?” O “Com es fa …?”)

Un contingut útil: el que comparteixis deu ser beneficiós i útil d’alguna manera per als usuaris, per tal de tenir més possibilitats de ser compartit i aconseguir així enllaços de bona qualitat. Funcionen molt bé continguts com llistes de plataformes d’algun tema en concret, per exemple, les notícies d’última hora, o continguts diferents i gratuïts, com ebooks, podcasts, vídeos, etc. Les guies i els manuals tamibién són una cosa que es comparteix molt bé, així com les infografies, que es presenten com una de les millors formes de poder aconseguir enllaços de qualitat, entre altres coses.

La creativitat: avui dia l’autobombo cada vegada funciona menys per a les marques. És una cosa que ja està desfasat i els usuaris busquen continguts educatius, d’interès i inspiradors per poder connectar amb la marca d’alguna manera. Per això, ser creatius és clau per arribar a tenir aquesta connexió.


La constància: és fonamental tenir la web actualitzada constantment. D’aquesta manera, la marca podrà fer créixer la consciència de marca, el trànsit web, i millorar en els rànquings de Google ia les conversions a llarg termini.

Leave a Reply

css.php