Tipus de Backlink

Tipus d’enllaços SEO


Enllaços ignorats
Quan un enllaç és poc rellevant aquest no és tingut en compte per Google.

Que sigui poc rellevant vol dir que està en una pàgina de baixa qualitat o fins i tot que no està indexada a Google.

Si afegeixes un enllaç cap a una web des d’una web que acabes de crear aconsegueixes un enllaç a una pàgina no indexada (en la de pàgina de política de privacitat per exemple que ha d’estar com a noindex tal com t’explico al tutorial de Yoast SEO)


Enllaços negatius


Els enllaços negatius en SEO per Google són els perillosos i se’ls coneix també com enllaços escombraries, és a dir, enllaços de mala qualitat.

Quan s’usen tècniques no naturals (sense sentit comú) per aconseguir enllaços llavors Google pot arribar a penalitzar i treure’ns dels resultats del cercador.

Aconseguir enllaços a pàgines amb una temàtica sense cap relació. Per exemple en pàgines de contingut per a adults o de casino si la nostra web no tracta aquests temes. Fins i tot si tu afegeixes aquest tipus d’enllaços a la teva web pot afectar d’una manera negativa.
Enllaços a pàgines penalitzades
Enllaços ocults per CSS per exemple. Per exemple quan es posa un enllaç però se li canvia el color a blanc quan el fons és blanc també.
Enllaços en una granja d’enllaços, és a dir, en pàgines que es dediquen exclusivament a afegir enllaços que no aporten cap valor.
Quan es compren enllaços de forma massiva. És a dir, no compris mai enllaços si no ho fas de forma correcta.
Amb la majoria d’eines o suites de SEO com Xovi, SEMrush, Ahrefs o Openlinkprofiler, podrem comprovar i analitzar els tipus d’enllaços que tenim.

Enllaços positius
Aquests són els que hem d’aconseguir.

Aquí entra la màxima de menys és més, és a dir, és millor aconseguir un enllaç a un web amb molta autoritat com elpais.com que cent enllaços a webs acabades de crear amb molt poca autoritat.

Recorda que per veure l’autoritat que té cada domini i pàgina pots utilitzar l’extensió MOZbar per a Google Chrome.

T’explico com seguir una estratègia de link building pas a pas amb vídeos a aquesta lliçó del curs de SEO.

Alguns exemples:

Enllaços a articles de blocs relacionats amb el nostre i amb certa autoritat (Si és igual superior a la nostre millor)
Articles de convidat (sempre que es tractin de forma natural)
Enllaços a diaris, webs d’ONG, d’universitats … (amb autoritat)
Fins i tot les mencions sense enllaç sota el meu punt de vista són tingudes en compte. Per exemple si el meu nom i cognom surt en un article sobre SEO d’una diari amb reputació.

Enllaços dofollow i nofollow
Aconseguir un enllaç dofollow o nofollow és clau per qualificar la qualitat dels enllaços ja que determina si es passa autoritat o no.

Els enllaços nofollow han d’indicar-específicament afegint al codi de l’enllaç rel = “nofollow” i li indica a Google que no es passi autoritat.

Segons Google aquest tipus d’enllaços s’ha de crear quan sigui un enllaç patrocinat d’un anunciant per exemple.

Això no vol dir que no afectin el SEO com en alguns casos que comento després segons un seo barcelona

A més el natural és tenir enllaços nofollow i dofollow i aquí Google té en compte les webs i blocs de les mateixes temàtiques per treure patrons i comprovar si hi ha coses que se surten de la mitjana per bé o per mal.

Els enllaços dofollow per la seva banda són els que passen autoritat. Són els més importants i per tant els més buscats.

Per defecte tots els enllaços passen autoritat mentre no es digui el contrari.

A més cal tenir en compte la posició d’aquests enllaços com et comentaré una mica més avall.

Leave a Reply

css.php