Cerques Google

Com definir la intenció de cerca segons un consultor seo?
Quan es tracta de la qüestió de quina és la intenció d’un usuari amb la seva pròpia recerca, hi ha dues fonts que poden proporcionar informació.

El primer és un estudi que sovint es cita en l’escena SEO i que encara s’utilitza amb freqüència en l’actualitat: L’estudi Determining the Informational, navigational, and transactional va intentar of Web queries de Penn State University es refereix a Rose i Levinson ( 2004) en definir les intencions de recerca i distingeix les intencions de recerca en tres categories diferents: Informatiu (vull saber alguna cosa), Transaccional (vull fer alguna cosa) i navegacional (vull anar a un lloc determinat).

La segona font és Google mateix. En els Principis del avaluadors de la qualitat de la recerca es troba el punt 12.7 «Comprendre la intenció de l’usuari», en el qual Google divideix la intenció de la recerca en quatre categories:

Cerca Know
Amb les consultes de cerca Know, un usuari vol «conèixer més sobre alguna cosa«. Aquesta intenció coincideix amb les consultes de cerca d’informació de Rose Levinson, de manera que Google va un pas més enllà.

A la Guia de Qualificació de Qualitat hi ha una categoria separada per respostes molt específiques. Aquestes cerques «Know Simple» són fets, diagrames i similars, que «correcta i exhaustivament, en 1 o 2 frases o en una llista curta, tenen espai a la pantalla d’un telèfon mòbil».

S’exclouen de «Know Simple» les consultes de cerca que no tenen una resposta definitiva correcta, que són massa complexes per proporcionar una resposta curta, en què diferents usuaris volen diferents tipus d’informació, o quan es tracta de recerques d’informació sobre temes molt controvertits.

Cerca Do
Google defineix la intenció de recerca d’una cerca Your com el desig de «arribar a un objectiu o realitzar una activitat (al telèfon mòbil)«.

L’objectiu o activitat no només està dissenyat per al caràcter transaccional de l’acció, com és el cas de la intenció de recerca transaccional. El Do-motor inclou la descàrrega d’una aplicació, així com la sol·licitud d’un lloc web o una aplicació per entretenir-se. Qualsevol altra interacció amb el lloc web o l’aplicació cau tant en una recerca Do com en l’acte comercial d’una compra.

També hi ha una subcategoria especial per a les recerques de Do, la «Device Action«. Això inclou totes les accions en què se sol·licita activament al telèfon mòbil que realitzi una acció per a l’usuari. Això inclou, en particular, les consultes que es realitzen al cotxe mitjançant el kit de mans lliures. Aquestes peticions d’Acció de Dispositiu tenen una intenció clara i una paraula d’acció específica. Un exemple seria la consulta de cerca «OK Google, si us plau crida a la meva mare».

Amb les recerques de lloc web, l’usuari es preocupa de navegar a un lloc web específic o a una subpágina. Aquesta intenció es correspon molt bé amb les «recerques navegacionals», ja que sempre es produeix una acció en relació amb una pàgina determinada.

Una recerca en un lloc web pot ser la simple recerca de «Facebook», però també la recerca de «sabates vermelles de ball talla 41 Zalando» respon exactament a aquesta intenció. Un cercador vol obtenir una resposta a una pregunta d’una sola font.

Cerca Visit in person
En aquesta intenció de cerca, Google aborda el creixent ús dels telèfons mòbils com a punt final d’una cerca. Es tracta de recerques de caixers automàtics, restaurants, gasolineres i altres recerques molt relacionades amb la ubicació.

A Google no li importa si els cercadors demanen específicament resultats en les seves rodalies (On és la benzinera més propera?) O si la pregunta es refereix implícitament a la meva ubicació (quan busco una pizza, en general vull menjar-me una pizza). Aquests són els resultats de cerca en els quals Google depèn en gran mesura de les integracions de Google Maps en la recerca.

Leave a Reply

css.php