Ultim algoritme de google 2019

Florida 2: L’última gran actualització de l’algoritme de Google segons una agencia marketing digital

Què són les Google Core Updates?
Google sol fer centenars de petits canvis al seu algoritme cada any, però no obstant això hi ha relativament poques actualitzacions grans. Aquestes trucades actualitzacions centrals afecten al nucli de l’algoritme de posicionament i provoquen canvis importants en els resultats de cerca de Google.

La teoria darrere d’aquestes Core Updates és que Google està modificant cada vegada més la creació dels algoritmes de cerca clàssics fets per l’home als realitzats per màquines (Machine Learning). Pots llegir més sobre aquest tema en aquesta publicació del nostre bloc.

Com reconec els dominis afectats?
Tot i que ahir no vam poder detectar cap canvi important en els serps, les dades d’avui mostren clarament els efectes de l’actualització (Core Update)

Tot el que cal saber sobre els fonaments de Florida 2
Com sempre no has d’oblidar que es realitzen diverses actualitzacions d’algoritmes de classificació àmplia a l’any. Google només confirma les actualitzacions que creu que tindran un impacte generalitzat, anem, què li dóna la gana.

Amb Florida 2 confirmat oficialment i etiquetat com una actualització central àmplia, la comunitat de recerca està en alerta, prestant molta atenció a Florida 2 i les seves implicacions.

Vols saber quins són els possibles efectes de l’actualització?
Fins ara, l’impacte ha estat desigual segons sabem pels comentaris d’altres administradors web en les principals plataformes de la comunitat SEO com Webmasterworld o SearchEngineJournal.

Al meu entendre tot depèn dels dràstiques que siguin les estratègies seguides per les seves administradors web. És a dir, si s’ha basat en aconseguir enllaços al sac, una actualització d’aquest tipus li pot afectar. Si per contra la seva estratègia és més equilibrada tocant totes les potetes del SEO alhora, l’impacte serà menor.

També s’especula que aquesta actualització és la continuació de la passada actualització de l’1 d’agost de 2018. Arribant els tentacles de Google més enllà per “penalitzar” o “premiar” als llocs web que no va tractar en aquesta versió anterior.

Si bé encara és massa aviat per dir amb detall quins seran els efectes de Florida 2, algunes agències de màrqueting digital d’EUA assenyalen que:

Té un impacte mundial sense precedents, sense enfocar-se a un sector o nínxol específic.
Porta moltes fluctuacions en les impressions en els rànquings i en conseqüència en el trànsit.
Segueix la línia d’oferir la millor experiència de recerca a través de necessitar la intenció de cerca, de manera que les teves paraules clau es poden veure afectades molt a curt termini.
Es porta bé amb els llocs que prioritzen la qualitat del contingut i la velocitat de la pàgina.
El famós EAT (Expertise Authoritativeness i Trustworthiness) sembla ser clau en aquesta actualització. Així que et tocarà a invertir en backlinks si o si.
Fins aquí el que sabem, i ara què cal fer per mitigar els efectes d’aquesta actualització?

Aquí tens algunes recomanacions.

Com mitigar la pèrdua de posicions del Florida 2
Si hi ha alguna cosa que volem és mantenir-nos molt lluny dels tornados que solen a assotar la regió de la Florida, per evitar que la nostra botiga online o blog voli pels aires. Així que pren nota.

Abans de res, has de saber que no hi ha una gran solució màgica per als llocs web que poden tenir un menor rendiment després d’aquesta actualització. L’únic que pots fer és revisar la teva estratègia i trobar punts de millora, sense oblidar-te d’analitzar el que estan fent els teus competidors als que sí que ha beneficiat la actualitzat.

El teu estratègia es basarà sempre en: creació de contingut bo i actualitzat, construcció d’enllaços de qualitat, millora de l’experiència d’usuari. Aquí et resumeixo algunes recomanacions que pots aplicar al teu lloc.

  1. Actualitza el teu contingut
    Ja has d’estar actualitzant el teu contingut com a mínim un cop al mes, però Google prefereix molt més.

Tenir contingut antic i obsolet no t’ajudarà a pujar de rang en cap motor de cerca. En general, el contingut té una data de venciment, de manera que et suggerim que et preparis i actualitzis constantment el teu contingut.

  1. Afegeix enllaços interns
    Enllaç intern = afegir enllaços a altres pàgines en el teu lloc web.

El enllaçat intern és clau per l’algoritme de Google, perquè ajuden a connectar el teu contingut i milloren la comprensió de Google de l’arquitectura del teu lloc web.

El bot començarà a la pàgina d’inici del teu lloc web i seguirà els enllaços per ajudar a Google a descobrir la relació entre les pàgines del teu lloc i la força de les keywords dependrà del Pagerank que aportin aquests enllaços.

  1. Inclou enllaços externs
    Enllaç extern = afegir enllaços a altres llocs al seu lloc web.

Els enllaços externs són la base de l’algoritme de Google, perquè són la font més important de poder de classificació.

Però has de tenir cura amb les pàgines a les que enllaces.

Assegura’t que estàs enllaçant a llocs d’alta autoritat, perquè només d’aquesta manera estaràs efectuar correctament el SEO per al teu lloc.

Leave a Reply

css.php